Toimitusehdot

Yhteystiedot

Saimaan Aalto Oy
3099031-6
Vipusenkatu 3B 12
57200 SAVONLINNA
FINLAND
+358 505360473
info@saimaanaalto.fi

HUOM! Tämä osoite on yrityksen virallinen osoite. Ohjeet reklamaatioita varten löydät kohdasta Tuotevirheet ja reklamaatiot ja ohjeet palautuksia varten kohdasta Palautusoikeus.

Nämä toimitusehdot koskevat sinua, kun teet tilauksen Saimaa Collection -verkkokaupassamme. Tekemällä tilauksen hyväksyt nämä ehdot sekä henkilötietojen ja evästeiden käytön tietosuojakäytäntömme mukaisesti.

Tuotteiden tilaaminen

Tilaajan tulee olla yli 18 vuotias. Tilaus tehdään verkkokaupassa lisäämällä tuotteet ostoskoriin ja maksamalla tilaus kassalla. Tilattavat tuotteet, niiden hinta ja toimituskulut esitetään asiakkaalle ennen maksamista. Kun tilaus on tehty, tilausta tai toimitustapaa ei voi enää muokata jälkikäteen. Asiakas saa sähköpostiin tilausvahvistuksen.

Hinnat, kulut ja verot

Kaikki hinnat sisältävät arvonlisäveron. Toimituskuluista kerrotaan tarkemmin kohdassa ”Toimitustavat ja -kulut”. Mahdolliset toimituskulujen muutokset eivät vaikuta jo tehtyihin tilauksiin.

Maksutavat ja -ehdot

Verkkokaupassa tilauksen maksaminen tapahtuu tilauksen teon yhteydessä määrittelemillämme maksutavoilla. Maksupalvelun tarjoajana toimii Checkout Finland Oy (2196606-6, Hämeenkatu 6 B 33100 Tampere). Voit maksaa suomalaisilla verkkopankeilla, luottokorteilla sekä mobiilimaksupalveluilla.

Verkkopankkimaksut: OP, Nordea, Danske Bank, Aktia, Handelsbanken, Oma Säästöpankki, POP Pankki, S-Pankki, Säästöpankki, Ålandsbanken. Tiliotteellasi maksunsaajana näkyy Checkout Finland Oy, joka välittää maksusi verkkokauppiaalle. Verkkokaupasta sinut ohjataan suoraan omaan pankkiisi suorittamaan maksu turvallisesti. Maksutoimeksiantopalvelua käyttäessäsi sinua sitoo seuraavat ehdot: Maksutoimeksiantopalvelun ehdot. (english)

Luottokortit: Visa, MasterCard, American Express. Verkkokaupassa ovat käytössä kansainväliset Verified by Visa -, MasterCard SecureCode – ja American Express SafeKey -todentamispalvelut. Checkout näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää asiakkaan maksaman maksukorttimaksun suoraan kauppiaalle. Korttimaksaminen tapahtuu turvallisesti suojatulla maksulomakkeella eikä maksukortin tietoja tallenneta verkkokaupan järjestelmiin.

Mobiili: Masterpass, MobilePay, Pivo. Mobiilimaksutavat Pivo, MobilePay ja Masterpass ovat sovelluksessa toimivia palveluita, joilla voi maksaa verkko-ostoksia tilisiirtona tililtään tai korttimaksuna kortiltaan hyväksymällä maksun kyseisessä sovelluksessa.

Lisätietoja Checkout Finlandin palvelusta ja ehdoista löytyy täältä.

Toimitustavat ja -kulut

Tilaukset lähetetään määrittelemiemme toimitustapojen mukaisesti. Eri toimitustavoista aiheutuvat kulut näkyvät ostoskorissa. Yli 80 euron tilauksiin ei tule toimituskuluja. Asiakkaalle annetaan lähetyksen seurantatunnus, mikäli se sisältyy valittuun toimitustapaan. Jos toimituksissa on häiriöitä, olemme asiakkaaseen yhteydessä.

Suomi

Nouto postista
Paketti toimitetaan toimitusosoitetta lähimpään postin noutopisteeseen, josta asiakas voi sen noutaa. Postin saapumisilmoitus lähetetään asiakkaalle tekstiviestillä tai sähköpostilla tämän tilauksen yhteydessä antamaan puhelinnumeroon/sähköpostiosoitteeseen. Jos pakettia ei noudeta postista seitsemän vuorokauden kuluessa, paketti palautuu varastoomme.

SmartPOST-pakettiautomaatti
Paketti toimitetaan toimitusosoitetta lähimpään SmartPOST-pakettiautomaattiin, josta asiakas voi sen noutaa. Lokeron numeron ja koodin sisältävä saapumisilmoitus lähetetään asiakkaalle tekstiviestillä tai sähköpostilla tämän tilauksen yhteydessä antamaan puhelinnumeroon/sähköpostiosoitteeseen. Jos pakettiautomaatti on täynnä, paketti yritetään toimittaa automaattiin seuraavana päivänä. Jos automaatti on seuraavanakin päivänä täynnä tai paketti on liian iso pakettiautomaattiin, se siirretään lähimpään postin toimipisteeseen. Jos pakettia ei noudeta pakettiautomaatista tai postista seitsemän vuorokauden kuluessa, paketti palautuu varastoomme.

Kotiinkuljetus
Paketti toimitetaan asiakkaan tilauksen yhteydessä antamaan osoitteeseen. Asiakkaaseen ollaan yhteydessä tämän antamaan puhelinnumeroon, jolloin sovitaan kotiinkuljetuksen toimitusaika. Tämä toimitustapa sisältää yhden toimitusyrityksen.

Muut EU-maat

GLS perille viety tai noutopiste
Paketti toimitetaan asiakkaan tilauksen yhteydessä antamaan osoitteeseen tai lähimpään toimituspisteeseen.

Toimitusaika

Lähetämme tilaamasi tuotteet mahdollisimman pian tilauksen vahvistuttua. Tuotteiden toimitusaika Suomeen on arviolta 2-4 päivää. Ulkomaille tilattaessa toimitusaika on arviolta 3-5 päivää. Kaukaisimmille alueille toimitus voi kestää 8 päivää. Toimituspalveluntarjoajien toiminta voi vaikuttaa toimitusaikaan.

Tilausten pakkaaminen

Tuotteet lähtevät meiltä ehjinä ja hyvin pakattuina. Pyrimme mahdollisuuksien mukaan käyttämään mahdollisimman vähän muovia ja muuta pakkausmateriaalia. Pakkauskäytännöt saattavat vaihdella tuotteen mukaan.

Tuotevirheet ja reklamaatiot

Saimaan Aalto Oy vastaa tuotteiden lakisääteisestä virhevastuusta. Jos tilaus ei ole saapunut kohtuullisessa ajassa, asiakas voi peruuttaa tilauksen. Hyväksytyistä reklamaatioista asiakkaalle hyvitetään tilauksen hinta ja toimituskulut tai toimitetaan veloituksetta korvaava tuote viallisen tai väärän tuotteen tilalle. Vialliset tai väärät tuotteet voit palauttaa ilmaiseksi varastollemme.

Ilmoita viallisten tai väärien tuotteiden reklamaatioista tai tilauksen perumisesta osoitteeseen info@saimaanaalto.fi. Tällöin annamme ohjeet viallisten tai väärien tuotteiden palautukseen tai perumme tilauksen.

Sisällytä sähköpostiin selostus viasta, tilaajan tiedot ja tilausnumero. Kerro myös, haluatko hyvityksen vai uuden tuotteen viallisen tai väärän tuotteen tilalle. Tarvitsemme myös tilinumeron hyvitystä varten. Mikäli mahdollista, liitä sähköpostiin kuvia viallisesta tuotteesta.
Mikäli tuote on hajonnut kuljetuksen aikana, tee meille reklamaatioilmoitus. Ota myös yhteyttä postiin/kuljetusliikkeeseen ja tee vahinkoilmoitus.

Palautusoikeus

Kuluttaja-asiakkailla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus. Tämä koskee vain käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Jos palautat tuotteen, Saimaan Aalto hyvittää siitä maksamasi hinnan ja toimituskulut takaisin. Asiakas vastaa käyttöönotetun tuotteen arvonalentumisesta, mikä voidaan vähentää palautettavasta summasta. Kullakin asiakkaalla on käytössään 3 ilmaista palautusta vuodessa. Tämän jälkeen tapahtuvien palautuksien hyvityksistä vähennetään palautuskulut.

Noutamattomat tilaukset jotka palautuvat varastolle eivät ole asiakaspalautuksia. Noutamattomien tilausten hyvityksestä peritään käsittelymaksuna 25 euroa ja palautuksen lähetyskulut.

Ilmoita palautuksesta meille osoitteeseen info@saimaanaalto.fi. Tällöin annamme ohjeet palautuksen lähettämiseen.

Pyydämme ilmoittamaan sähköpostissa palautuksen syyn, tilaajan tiedot ja tilausnumeron sekä tilinumeron hyvitystä varten.

Verkkokaupan oikeus peruuttaa tilaus

Pidätämme häiriötapauksissa oikeuden tilauksen perumiseen ja rahojen palauttamiseen asiakkaan tilille.